Wednesday, October 29, 2008

Tottedagbok 29 oktober

Tottes dag blev en mer eller mindre överensstämmande rekonstruktion av gårdagen. Några avvikande faktorer var lite mer dimma och något mindre umgänge.



När jag var i stallet (japp, känns lika fel varje gång jag säger det) upptäckte jag en hel familj med tottar. Jag döpte dem bland annat till Stortotte, Svarta Totte och Gråtott. Och de bodde grannar med ett gäng kinesiska guldfasaner som bara gick runt och var malliga. Tyvärr var det usla fotoförhållanden och ont om tid (jag hade bara sagt att jag skulle på toa men sprang förbi bilen och ryckte till mig kameran för att hinna knäppa lite på vägen).



(Jag skulle inte ha skrivit det där igår om att jag kunde skriva mycket utan att upprepa mig, för det är svårt när jag inte själv varit så mycket med honom).

No comments: