Sunday, October 12, 2008

T - 90 dagar

Z kom på att hon var bortbjuden på födelsedagsfika, så jag hinner skriva ytterligare ett inlägg innan hennes comeback. Men jag har fått ett mindre attraktivt blåmärke på näsan, så jag orkar bara skriva det nödvändigaste, dagens framsteg inför spanienflytten:

Jag har försökt ta reda på vad olika "vardagssaker" kostar i Spanien, så att man tillexempel inte lagar mat av just de dyraste livsmedlen bara av ren okunnighet, det vore ju klantigt. Finns alltid roligare saker att göra för pengarna! Här hemma i Sverige vet man ju att man kan leva på nudlar eller blodpudding ett tag om det börjar bli lite tomt i kassan, men vad är motsvarigheterna för det i Torrevieja?

Googlade mig till att "enligt finansexperter kan priset på en Big Mac ses som en god indikator på ett lands levnadskostnader." Nu vet jag inte vad en Big Mac kostar varken i Sverige eller Spanien för tillfället... så det hjälpte föga. Men jag tycker ändå det är både roligt och sorgligt om det här som kallas "Big Mac Index" faktiskt ger ett tillförlitligt resultat när man vill jämföra vad det kostar att bo i olika länder.

Huuu.

No comments: