Thursday, October 23, 2008

Kulturaktuellt

Imorgon klockan halv nio är Musse Hasselvall gäst i programmet "Vakna! med the Vioce". Om du bor någonstans i närheten av mig så kan du ratta in frekvensen 105,9. Annars finns ju alltid webradio! Dessutom går det att se radioprogrammet på tv, denna märkliga nymodighet, och har du tur då så bjuds du på lite "extramaterial" eftersom du får se hur de fortsätter härja i studion medan det spelas musik i radio. Det må inte vara din vanliga morgonradioshow, men det här är skäl nog för ett undantag!

En bildgoogling på "musse hasselvall" ger 634 träffar, men med tanke på att han för inte en alltför avlägsen tidsperiod sedan utsågs till Sveriges Bäst Klädde TV-personlighet tyckte jag den här gjorde honom mest rättvisa:





Apropå Musse kommer jag osökt att tänka på Rallarsving och associerar vidare till det faktum att jag på senaste tiden kännt ett begär efter att ha en vanlig hederlig lugn filmkväll, hemma med ett gäng kompisar, laga middag och lite efterrätt. Någon/några som sover över så man får sällskap till frukost och en lång promenad i det till synes aldrig sviktande perfekt höstvädret. Men jag insåg någon gång, igår ungefär, att ett försök till något sånt är ju dömt att misslyckas, åtminstone den här helgen eftersom det är löningsfredag och allt imorgon. Synd. Får väl bli bara jag och Totte då =)


Något jag däremot inte kan göra i Tottes sällskap är att gå på bio (tror jag iallafall :P) men det är något jag inte heller skulle tacka nej till just imorgon. För då har nämligen Death Race premiär. Jag vill verkligen se den och är beredd att offra en kaka eller annan belöning i samma eller angränsande kategori på den som tar med mig till närmsta biograf!

1 comment:

Zäta said...

Totte kan säkert erbjuda sig att köra dig;)