Thursday, May 29, 2008

Hemhemma

Nu är jag äntligen hemhemma igen, eller det borde vara hemhemma, inte för att jag har varit borta från mitt hus så mycket den här veckan, men hemhemma är inte ett ställe för mig utan mer hur det är på det stället, hemhemma är lite det man återvänder till när man vill vila lite extra.
Bland studenter används ofta även uttrycket "hemhemma". Till skillnad från hemma (dvs deras studentlägenhet), avses med hemhemma den plats där man är uppvuxen, föräldrarna bor, eller liknande.[1]
Nu är det ju inte så att jag har en studentlägenhet stående någonstans, men jag har definitivt en hel hög med hem och jag har använt ganska många av dem den här veckan. Det värsta är att mitt hemhemma inte har varit hemhemma den här veckan, inte det minsta faktiskt. Jag har ingen som helst aning vad det beror på, men det har bara varit ett vanligt hemma. Knappt.
Tyskan Lisa lämnade Norrtäljes busstation klockan 11.32 idag. Återkomst: okänd.

Vidare uppdatering, eventuella bilder och utbrott om frustration från mitt håll kommer efter att jag har gjort min latindistans.

[1] http://sv.wikipedia.org/wiki/Hemma

No comments: