Thursday, August 11, 2011

You're old enough for war but not for voting




Sitter i mitt kök och rensar vinbären jag plockade igår. Lite mer än 2 liter. Undrar verkligen vad jag ska göra av allt. En ful liten krabat som åkt snålskjuts kravlar runt på bordet och radion står på, såklart. Det är visserligen slut för idag nu, och Koljonens jättestora frågar är väl ett av sommarprogrammen som är lite mer okej än de andra, men när ska egentligen riktiga morgonpasset börja igen? Jag vet att jag har gillat Emma Knyckare, men mer i mindre doser, i korta krönikaformat kanske, eller som gäst. Inte som programledare i mitt älskade morgonpasset, och inte tillsammans med Diego. Jag tackar för sällskapet på vägen upp hit förra veckan, det var kanske den bästa morgonen på hela sommaren, men jag är nöjd nu och vill ha Kodjo tillbaka! Som det är nu måste jag lyssna på P4 på morgonen (vilket kanske är nyttigt iofs, eftersom jag får lite Västerbottenanknytning, men jag vill gärna ha valmöjligheten).

Jag vet nog att om det hade varit röda vinbär hade jag tagit lite till att göra en likör. Dennis och Janne kunde ha fått den, och en flaska vitt vin att blanda till egen Kir av! Kanske skulle jag ändå försöka mig på en liten sats, även på svarta vinbär. Jag kommer ju dricka den lika lite som jag skulle dricka svartvinbärssaft, men bara för att det kan vara trevligt, och för att det ändå inte kommer gå åt 2 liter svartvinbärsgelé!




No comments: