Tuesday, August 16, 2011

Återkomsten

Jag har under dagen haft tre skriv-moment. Det här är inte ett av dem. Jag har haft ännu fler gällande det här inlägget sen jag kom hem, eller sen jag egentligen var i Kristinehamn. Jag vet inte riktigt vad mina fingrar planerade att skriva när jag väl satt här, men jag ska väl förklara mig iallafall.

5-års kalender. Typ som en dagbok, jag har fått en i födelsedagspresent. Den är inslagen men jag har lovat på heder och samvete att inte öppna den förrän på min födelsedag. Så därför får jag itne heller skriva i den förrän om dryga veckan heller. Jag har verkligen aldrig lyckats föra en vettig dagbok (jag har försökt, tro mig, men jag klarar knappt av att hålla träningsdagbok under längre perioder...) Men en almenacka borde fungera bättre för då är det liksom sidor med datum som fungerar som typ checkboxar man borde fylla i varje dag. Borde fungera, ett tag och i perioder kanske. Men mormors 10-års kalender är jätterolig att läsa i, så jag ville prova, men jag kände att 5 år kändes med hanterbart än 10. 10 år känns lite skrämmande länge (och dessutom gillar jag ju tanken att avsluta saker så 5 år kändes lite mer rimligt) Kan inte någon annan också ta upp den ideén? (Även om det väl bara är Jonna som läser, så Jonna; kan inte du också köpa en?) min började ju egentligen gälla redan 1 januari i år så det blir ju bara lite drygt 4 år innan jag är klar med min, så denna någon (Läs: Jonna?) kanske ska vänta tills efter årsskiftet.

Var var nästa del?

Kantareller. Vi hittade bara några, men här har det regnat lite mer så jag tror jag ska bege mig till skogen i Riala imorgon och plocka lite. Är din mamma ledig, tror du att hon vill/kan följa med? Annars får jag ringa och höra var någonstans jag hittar svamp ;)

Och Picasso. Picasso är Mormor, eller snarare så är mjukglass med strössel vid Picasso-statyn Mormor och Morfar. Själva Picasso är väl egentligen så lite Mormor som det kan bli.

Nu känner jag att jag gjort vad jag borde, plus lite till. Vilket borde betyda att jag varit effektiv idag.

2 comments:

Jonna said...

Wow... det var en utmaning... får jag fundera ett tag. Jag känner mig för rörig för att ta på mig ett femårsprojekt som jag vet sedan tidigare att jag inte ens klarat i ett år... Men jag gillar tanken! Och det behöver ju inte vara så mycket/allvarligt.

Och jag vet inte vad som hänt med min sms-rutin, men jag ringer dig någon dag. Har en liten hemtenta att skriva, men det ska nog gå bra, och går det över förväntan så åker jag tillochmed ännu tidigare än jag sist sa/skrev. Då kommer jag fram till Uppsala redan fredag m o r g o n, men jag vill ändå inte åka "hem" till Norrtälje eller så. Utan tänkte "Uppsala-turista" på fredagen, sova över hos dig (?) och sen kommer mamma, lunchar och köra mig till Arlanda på lördagen. Funkar också eller? (nu är det ju liksom tre olika bud, jag säger ju att jag är en röra XD) Men som sagt. Jag ringer dig.

Skulle kunna ringa nu istället för att posta en överdimensionerad kommentar. Men klockan är halv tio och grejer :)

Zäta said...

Ja eller hur, det måste inte vara så seriöst. Då hoppas jag att jag klarar av att fixa det :p

Som om halv 10 hindrar mig? ;) Men det låter bra vad som, jag har ingen skolan fredagen. Det är välkommsdag för alla reccar men jag är ju inte riktigt det längre :p Och fredagkväll ska jag ju iväg, men det vet du ju. Och du sover här. Punkt slut. Om du kommer fredagen dvs :p