Sunday, July 13, 2008

Grötveckan

Jag har härmed utsett vecka 28 till typ internationella grötveckan eller något sånt. Den här veckan har jag nämligen ätit gröt till frukost v a r j e dag, det kanske inte är så speciellt i sig men för att göra det hela lite roligare har jag gjort en ny sorts gröt varje dag!

Måndagsgröt: Rågflingegröt med lingonsylt

Tisdagsgröt: Dinkelgröt med torkade aprikoser och linfrö

Onsdagsgröt: Havregrynsgröt med äppelmos

Torsdagsgröt: Dinkelgröt med finhackat äpple och lite kanel

Fredagsgröt: Gröt på grynblandning (finns att köpa olika eller göra själv, i min tror jag det var råg, vete, havre och korn) med bitar av färsk nektarin

Lördagsgröt: Gramhamsgröt med russin

Och så slutligen söndagsgröten som jag ska gå ner och göra snart, rekordsen frukost för den här veckan! En spännande kokosgröt med ananas, som jag hittade ett recept på häromdagen, ska få avsluta denna variationsrika vecka!

Jag har nästan lyckats skriva gröt 20 gånger i samma inlägg ^^

No comments: