Friday, June 5, 2009

Idag fyller Sofie år, men jag har (med vissa godkända skäl) blivit en tråkig människa som inte orkar vara med på festligheter.

Det största problemet med att vara ensam är att det inte finns någon som kan göra en inbakad fläta på dig när du är less på att ha långt hår i vägen överallt.

Men det är ett ganska litet problem just nu.

På första bussen var det någon som plingade vid slutstationen. På andra bussen log jag (allt enligt Malins ordinationer) ett glatt, men väldigt kissnödigt, leende åt busschauffören. Han blev säkerligen glad, och väldigt kissnödig? Höhö :P

Sen blev jag irriterad på att folk inte reste sig upp för den gravida kvinnan. Andetaget senare blev jag alldeles paff när en liten britt ville lämna plats åt en äldre dam. Hon blev visst förnärmad, tyckte han antydde att hon var för gammal, och skällde ut honom på svenska. Härliga härliga Stockholm!

Sen kom jag hem. Sen kom jag till gymmet. Sen kom jag hem igen. Och sen (nu) var (är) allt bra!

Det var min kväll. Min dag spenderade jag i en gul bil på Vätö. Jag var självklart snabb och duktig (som Christina), lärde mig en massa på radio om genus och EU och blev som vanligt alldeles betagen i tanken på att skaffa hund (ytterligare en ny favoritras, jag måste bara ta reda på vad det var för någon).

I en etta har man aldrig långt till några nödvändigheter; Som jag har sett fram emot att få sova! Höga förväntningar på imorgon!

No comments: