Wednesday, June 24, 2009

Hasselnötter och sommar

Min nya kärlek heter hasselnötter. Har varit det ett tag men de spelar lite svårfångade. Till slut hittade jag det till överkomligt pris (efter många varv i fyra affärer och ännu fler frågor om vägen) och nu måste jag leta reda på en massa nyttig information om det. Om det var godis eller glass eller lightläsk jag var totalt in too hade jag antagligen kunnat få fram vetenskaplig fakta som styrker deras positiva hälsoeffekter också. På internet går det mesta att hitta. Men med hasselnötter behöver jag nog inte tänja lika mycket på sanningen ;) (Jaja, sanning är ett relativt begrepp men jag menar min sanning).

Och för övrigt, lite off topic för att det inte är lönt att dela upp inläggen, är en av mina favoritlukter sol. Hud som har varit ute i sommaren luktar på ett speciellt sätt. Hela jag luktar så nu och blir smått lycklig av det. Trots att jag kört ett rätt hårt träningspass och dushat och allt så luktar jag fortfarande värme och det kanske egentligen är ett tecken på att jag varit för mycket i solen. Men jag har druckit tre liter vatten idag, jag ska testa en ny thaiklubb imorgon, luncha med lillebror på fredag, hälsade på hos Angelica i typ 6 timmar idag, fick mat och motivation. Så jag hoppas liksom att allt det där, och så lukten förstås, väger upp ifall jag har lite solsting imorgon.

Med tiden (när jag är ledig och samtidigt inte har planerat en massa andra roligheter) kommer bilder från picknick och friskis upp.

No comments: