Thursday, June 4, 2009

Fuel Level Low

Har haft en massa olika funderingar idag men inte riktigt orkat tänka på riktigt. Zätas bil är nu fulltankad men min fuel level är fortfarande ganska low. De tre senaste nätterna har jag sovit på olika ställen och hade lösa planer på att försöka slå något litet rekord, men kom inte riktigt på något nytt ställe att sova på och frågan löste sig ganska mycket av sig självt, som det brukar.

Jag har mest befunnit mig någonstans mellan vaket och sovande tillstånd hela dagen. På ständigt resande fot med en massa olika färdmedel. Nu är jag i Riala. Borde passa på att packa ihop ytterligare några saker att ta med mig hem till lägenheten (på listan står bland annat gitarr, röstkort, Spider Man-monopol, wokpanna, teservis, kastruller, böcker och blender) men jag ids inte riktigt bestämma mig för vad som ska prioriteras först så jag fördriver tid här istället (får kramp i fingrarna av tangentbordet).

Efter 11 minuter framför datorn kom jag inte på något mer att använda internet till. Jag kanske inte längre kommer vara någon internet-junkie inom kort. Google har svikit mig så många gångar de senaste dagarna.

Vilka är Gullmar och Thorild? Vad har det gjort för att förtjäna att få varsitt plan uppkallat efter sig i Stockholm?

Vad är definitionen av ett kollektiv?

Vad är det medicinska namnet för att ha fobi för att somna?

Och så mycket mer, tänk om man faktiskt skrev upp allt det man tänker att man ska ta reda på!?

Men tack för igårkväll och i natt och idag pojkar och flicka. Vi var väl inte på topp, men vi gjorde det rätt bra iallafall?

(Plats för en hög interna träffande saker från dagen som kan tänkas att man vill minnas någon gång, som Eriks sång eller Sura Tanten, men som jag för allt i världen inte kommer på några tillräckligt målande exempel på just nu.)

Och tack till Jens (?), som höll i över två timmars träning igår och som kan vara skyldig till vissa ömmande kroppsdelar idag.

Tack till min mobil som klarade av att spela radio till mig hela vägen hem på bara 4 % batteri.

Tack till Pappa som stod med middag klar för 4 personer och varsin matlåda när jag klev innanför dörren i Riala och som tänker göra mig sällskap på joggingrundan om jag hittar några dugliga skor.

Tacksamhet, var det inte så Malin? Jag kan nog komma på fler personer eller fenomen att tacka (det mesta är bra, utom Spray) men jag tänkte väl hinna med den där träningen innan halv åtta. För då börjar ju Halv Åtta hos Mig, som är en trevlig programidé =)

No comments: