Thursday, June 26, 2008

"Saltkråkan"

"Saltkråkan är en liten fiktiv ö längst ut i havsbandet i Stockholms skärgård, skapad av Astrid Lindgrenn för tv-serienn Vi på Saltkråkan och efterföljande långfilmer. Filmerna spelades in på ön Norröra i Stockholms norra skärgård."


På Norröra, aka. Saltkråkan, ligger sedan midsommardagen ett litet fik som smulan driver. Jag tänker inte tala om hur bra det är för hjärnan? Kroppen? själen? energin? att vara här. Terapi i allra högsta grad. Folk borde ta passbåten ut och göra mig sällskap när jag jobbar här, kanske sova kvar i min familjs stuga (där jag befinner mig just nu) bara på 10 minuters roddavstånd från fiket och sedan bara på ett löjligt sätt njuta av allt.

Men, såklart, även de mest perfekta ställen har ett men. Det är ju bara stockholmare som har stugor på själva Norröra, och det är verkligen sjukt hur galet väluppfostrade dessa pojkar är, jag lovar, det är pojkar även om de är dryga 20. Alldeles för perfekta och alldeles för mycket pengar (att slösa på mig/mitt jobb=p). Kul är det hur som helst, eftersom några dagar till i nästa vecka och jag känner igen alla, vad var kriterierna? Lägenhet där man kan bo inneboende och/eller skjuts hela vintern? Jag tror det kan ordna sig ganska bra;)


No comments: