Monday, September 17, 2012

Om att packa

Förra veckan passerade min far Umeå, jag hade gallrat och packat omsorgsfullt och skickade med honom hälften av alla kläder jag äger + två stora pappkassar med böcker, papper och annat bra-att-ha. Dessutom har jag slängt bort nästan lika mycket strunt och skräp och skänkt något kilo kläder till Myrornas. I helgen åkte jag till Kalix, dit tog jag med mig en proppfull flyttkartong med diverse husgeråd till Felix. En nästan komplett köksutrustning och några set sängkläder, handdukar, badlakan o.s.v.

Inget av detta syns dock i lägenheten. Hur är det möjligt att jag gjort mig av med så mycket saker, och ändå verkar det som om ingenting saknas? Jag orkar egentligen inte alls tänka på hur det kommer bli när allt faktiskt ska ut härifrån på riktigt, och då är det allt på en gång som gäller, på en väldigt begränsad tid. Men tänka på det är ju precis vad jag måste göra, för annars blir det ju ännu jobbigare.

I helgen bär det mest troligt av ut på vägarna igen, söderut. Och fast jag har världen minsta bil, så tror/hoppas jag ändå att det kommer underlätta den slutgiltiga flytten om jag tar med mig det som får plats den här gången. Det gäller dock att vara lite planerad, jag ska ändå leva här en månad till.

Men hur mycket saker behöver jag egentligen för det?
Några uppsättningar träningskläder,
ett par jeans,
en varmare tröja,
kanske ca fem linnen/t-shirts
och en aningen finare outfit (in case of emergency)
en favoritbok
en skön kudde

Om jag redan nu rensar bort/packar ihop allt utom ovanstående, vilken fröjd det skulle bli att flytta då. (Ha, I Wish). Men vem vill spendera sin lediga tid med att vara förutseende och duktig och packa inför en flytt som känns rätt avlägsen? Om jag kommer stå där i sista minuten och undra vart alla onödiga saker ska rymmas? Jorå. Dessvärre.

No comments: