Sunday, September 9, 2012

Köpstopp

40 dagar. Till utflytt/avfärd. 38 eller 39 tills vi presenterar och opponerar uppsatser. Dessförinnan kommer det alltid bli dagar som inte riktigt räknas, eftersom de är så fullspäckade, eller av annan anledning bara blinkas förbi (tex hela nästa vecka). Hög tid alltså att försöka göra flyttandet så angenämt som möjligt. I detta koncept ingår flera saker, en är att börja packa i tid (det har jag redan gjort), en annan är att äta så tomt som möjligt i alla skåp och lådor. Jag hatar att slänga, jag får ont i magen av det, men det känns ju fruktansvärt onödigt att ta med sig lite skrap som finns kvar i botten på påsarna/burkarna, speciellt om man inte har plats. Därav ingår jag nu (hoppas det inte är för tidigt) ett köpstopp. Jag har gjort det här förut (om än inte lika helhjärtat), och som regel brukar jag ha några undantag, en lista på frikort, saker som jag får handla ändå, för att jag inte klarar mig utan dem. Listan får inte göras för lång, då förlorar den ju sin poäng. Men tre, känns inte det lagom? Det är viktiga saker det här, så jag har funderat en del. Men just nu ser det ut såhär:

1. Mjölk
2. Popcorn
3. Frukt

No comments: