Tuesday, September 18, 2012

Andra veckan i årets grundserie av NFL har nu passerat. Började som vanligt i torsdags, exploderade i söndags och avslutades igår. Men jag åkte till Kalix över helgen, och till det konceptet hör liksom att lägga det mesta av det jag brukar bry mig om åt sidan. Så blev det även den här gången. Jag kom, jag sov, jag for. På ett ungefär. Mycket fika, massor av skog och några V.p.S när det hanns med mellan tupplurarna. Men NFL? Nej. Jag såg en och en halv match när jag kom hem i söndags, ingen av dem gick som jag skulle ha förutsett och på de grunderna kan man inte riktigt uttala sig om en hel omgång.

Inför nästa vecka dock (som alltså börjar om 2 dagar), tycker jag vi kan ta en närmare titt på Minnesota Vikings. De möter 49ers på söndag. Men det är inte därför jag skriver om just Vikings den här gången, utan helt enkelt för att jag tycker om dem. Vikings har spelat lite på marginalerna såhär långt den här säsongen, en övertidsvinst mot Jaguars och en liten trepoängsförlust mot Colts.


Men nu struntar vi i formkurvor och fokuserar bara på vilka de här purple and gold-vikingarna är, i bilder och kort sammanfattat. Varsågoda!
QB Christian Ponder #7, 24 år

Josh Robinson #21, yngst i laget, 21 år, spelar CornerBack

Antione Winfield #26, äldst i laget, 35 år, CornerBack

Head Coach, Leslie Frazier
Mall of America Field/the Metrodome: Nuvarande hemmaarena (dock en ny på G)



Ragnar, en av Vikings maskotar.
Vikings grundades 1961, de spelar i NFC North, och slutade förra säsongen sist i sin grupp (senast de tog sig till playoffs var 2009, då åkte de ur i semifinalen mot New Orleans), deras "fight song" heter Skol (som i "skål", eller alltså "cheers"). De har aldrig vunnit Superbowl.

Vintrar är jobbiga, men fullkomligt underbara, så mycket sport jag vill se och så mycket sport jag vill spela. Jag har minst fyra bandylag jag vill följa den här säsongen, 4-5 hockeyligor som känns intressanta i sin helhet, hela brokiga, röriga, fantastiska NFL från nu fram till finalen en sen söndagnatt i februari. Dessutom NCAA(FB) att hålla ett öga på, lite basket, Premier Leauge, skidskytte... För att inte tala om de omgångar vi fortfarande har kvar i världens viktigaste fotbollsserie (Superettan). Laddar om och kör.

No comments: