Thursday, August 23, 2012

Vad blir det för mat?

Råvarubristen som just nu pågår i mitt kök, är väldigt okaraktäristisk och ganska pinsam. Men jag väljer att erkänna. Det här finns i mitt torftiga skafferi:
ett par matskedar durumvetemjöl,
några deciliter grovt rågmjöl och havregryn,
pärl- och florsocker,
pulver till knappt en portion blåbärssoppa,
en öppnad liten påse fiberhusk,
grötris,
fiskbullar.

Vad blir det av detta?

Okej, jag medger, bara skafferivaror är rätt svårt att göra något av, oavsett om det är välutrustat. Så du ska få veta vad som finns i kylen också:
normalsaltat smör,
en ostkant lämplig att riva,
5 ägg,
en halv gurka,
ett gäng medelstora potatisar,
två sorters marmelad,
ingen mjölk (detta är viktigt att påpeka).

Är det konstigt att min matlagningskreativitet inte är på topp?

No comments: