Sunday, August 5, 2012

Ryck på axlarna

Igår. Vet ni vad det var för slags dag igår? Det var en sån dag då jag träffade alla fina hockeytjejer för första gången på så länge, som jag hade sett fram emot, men när det var dags önskade jag bara att tiden skulle gå fortare så jag fick åka hem. Det var en sån dag då Bajen vann på hemmaplan, men jag ändå inte orkade bli glad. En sån dag då det kommer två dåliga nyheter för varje god.

Följaktligen blev idag en sån dag då jag gör det enda jag faktiskt borde ha gjort igår: sova! Tur att jag verkar ha fått en valp som är lika bra på att softa som jag är, hon (vi) sov 10 timmar non-stop i natt, busade en stund i morgondaggen och sov sedan 2 timmar till. Försökte ta oss samman och faktiskt göra något, men blev lite folkskygga, så vi gick hem igen, drog för persiennerna, slog på Remember the Titans. Och vaknade lagom till eftertexterna.

Nu har jag packat Kånken, för nu känns allt faktiskt litelite bättre. Förutom att frysen är väldigt tom, så vi måste ut och plocka blåbär!

No comments: