Wednesday, September 21, 2011

Kors i taket.

Idag har jag och Sarah faktiskt haft tid att umgås med varandra! Först flera timmar på morgonen, tränade bredvid varandra och allt, sånt där vardagligt, skönt morgonbestyrhäng liksom, cykelsällskap till uni...

OCH sen hann vi med rätt kvalitativ tid på eftermiddagen också! Jag följde tillochmed på en halvlång promenad med Tosca i den västerbottniska höstsolen. Det är vardagslyxigt det här, händer inte ofta ska ni veta! Har mest varit "godmorgon, hejdå, när börjar du idag, när slutar du, det finns mat att värma i mikron, godnatt." Men idag har vi rett ut viktiga saker, som optiker, dödsstraff och allas olika tolkningar av inbördes relationer och grupperingar i den gamla gymnasieklassen. Komplicerat!

Vi gick inte vilse. Så när vi kom hem igen kunde vi inte rita någon karta och lägga upp på Facebook. Det var synd (och ett oerhört internt skämt). Däremot såg vi typ världsmästaren i grävskopekörning, och det var sjuuukt underhållande.

Som pricken över i:et så åt vi middag samtidigt också, nylagad, god, bra middag. Vid köksbordet!
Nu får vi väl se hur länge det dröjer innan vi får en sådan här dag igen, för efter middagen blev allt som vanligt igen när jag stack iväg för en helkväll på ishallen. En mycket bra sådan det med dock! Förlorade vadet, men det gjorde alla andra också, så nu är ingen skyldig någon en kexchoklad. Lite Division 1-hockey efter en lyckad träning var ju oundvikligt en lill-lördag som denna. Spelarmässigt är Grön 37 min favvis för ikväll :) Måste säga att Green Devils gjorde det mestadels ganska bra, så mycket ger jag er, men ramsorna är våra ;)

1 comment:

Sarah said...

En mycket trevlig dag var det verkligen! :) Haha, den där grävskopan alltså, så jävla bra! Fick mig ett gott skratt nu igen. Men, det var ju lite tråkigt att vi inte gick vilse, vi får se till att göra det nästa gång helt enkelt!