Friday, September 23, 2011

DOMS*

Jag har känt mig fredagsfin och sprallig hela dagen (nästan). Vilket är helt i motsättning till min fysiska status idag. 7 träningspass på fyra dagar (volymmässigt på tok snedfördelat mot nedre extremitet) + dryga 2 timmar i Las Palmas (beach volleyboll) har ansamlat en del (godartad) smärta i kroppen.

Om jag säger att jag vaknade för tidigt i morse, för att det brände till lite i latissimus dorsi varje gång jag tog ett djupt andetag, förstår ni hur trött mina muskler måste vara då. Latissimus ingår väl ändå inte i andningsmuskulaturen (Z? ;)).

Försökte byta ställning, avlasta, men det fanns alltid någon kroppsdel som gjorde sig påmind. Ljumskar, fotvalv, höfter, nacke, underarmar (försöker mig inte ens på någon anatomisk latin där)... Det var bara att acceptera, le åt "eländet" och stappla ur sängen. Är det fredag så är det, och det ska mer till än lite (ganska mycket) träningsvärk för att jag ska bli liggande kvar i sängen när plikten kallar (plikten= fredagsfläta, obligatorisk skolnärvaro och storhandling). Rätt mycket robotvarning på rörelsemönstret denna dag möjligtvis, men förr eller senare mjukas man ju upp lite och då känns det (förhoppningsvis) bättre.

Den där tanken på att kanske köra ett lätt återhämtande pass om tiden tillät idag, blev snabbt utbytt mot att köra en återhämtande gör-så-lite-som-möjligt-dag. Passande då, att min spontanköpta TV anlände idag. Installerad och kanalsökt! Ska bara på en ICA Maxi-date med min duktiga room mate, sedan är det soffläge (och premiärångest) resten av kvällen!!

1 comment:

Zäta said...

Jag skyller på att viinte har bålen förrän än om någon vecka :P Men jag tror inte det. Som kommentar på ditt robotrörelsemönster så måste jag säga att min träningevärk den dagen vi skulle observera normalt rörelsemönster. Det är inte bra. Har även kommi på en intressant sak att skriva uppsatsen :p Men det är luddigt bara efter dagens rörelseobservtion ;)