Friday, April 16, 2010

Kväll efter kväll blir hon sittande i kokvrån med en kaffekopp i sin hand

Idag är jag inte alls så glad som jag ska vara. Jag är irriterad på vissa bara av den enkla anledningen att de överhuvudtaget existerar, och på andra för motsatsen. Igår kändes det som fredag och jag var så himmelskt lycklig och såg fram emot tre dagar att bara vara. Men idag känns det som söndag, tiden går otroligt långsamt, jag vet inte vad jag ska ta mig till och vi vet ju alla vad jag brukar tycka om söndagar. Enda skillnaden mellan idag och en riktig söndag är att det inte är söndag på riktigt, vilket betyder att det inte är magisk måndag imorgon och jag alltså står inför ytterligare två dagar som kommer kännas som söndagar innan förtrollningen är bruten. Två dagar plus den pågående, som aldrig verkar börja och som därför aldrig kommer kunna ta slut.

Men gör nåt då!

No comments: