Monday, April 12, 2010

Ångest

Jag har läst gamla blogginlägg, varit nostalgisk och hunnit inse hur mycket mitt liv ändrats sen något år sådär. Hur mycket min skrivglädje försvunnit. Brevladan.blogspot.se är ett ställe som kommer bli en oas för den tiden då jag njöt av att skriva, varje dag, nästan alltid så länge som det inte var skolarbete. Undrar om jag börjar tycka om att skriva igen om jag börjar plugga igen. Det skulle kunna vara värt det. Innan den 15:e måste jag ha valt ordning på mina kurser. Vad jag vill läsa. Vart jag vill läsa. Nu kommer nog Uppsala komma till också. Jag får ångest. Men jag har inte så mycket val. Ska bara inte flytta hem i juni= jag måste hitta någonstans att bo. Snart. Såna här inlägg är tråkiga, men jag tänker inte ursäkta mig.

3 comments:

Jonna said...

WOW! Jag har inte tänkt på det på det sättet, men jag har jättemycket lust att skriva hela tiden, kommer på små formuleringar som jag måste anteckna ner på mobilen för att inte glömma (har 51 utkast). (Det blir tillochmed så mycket att jag inte kan göra något av det) Är det för att jag har börjat plugga igen? Om du inte saknar din skrivlust tillräckligt så gör jag det iallafall! Så den kan känna sig saknad om ta och pallra sig tillbaka med detsamma!!

Jag blir jätteglad av att se att det finns ett nytt inlägg när jag loggar in, ofta skriver jag själv här egentligen bara för att jag tänker att det ska påminna dig om att skriva (för vem mer läser ändå?) Du kanske ska prova använda brevlådan igen? eller bara prova skriva på något annat sätt? dagbok? brev? twitter? :P post-it-lappar?

Du är iallafall smart. Tack!

Zäta said...

Jag tror det är därför. Garanterat. (Eftersom jag bestämt mig för att det är därför jag inte har någon skrivlust längre så måste det ju fungera åt andra hållet med=P)

Jag saknar min skrivlust. Ibland kan den falla på, men då finns ingen idé om vad jag ska skriva om. Och ibland blir det istället en idé som jag fattar att jag borde kunna göra ett bra inlägg av men sen blir det inget för att jag inte har någon skrivlust just då. Jag är i osynk.

Men jag jobbar på det, och om jag börjar plugga till hösten finns det ju något att se fram emot iallafall;)

Sarah said...

Jag läser. ;)