Wednesday, May 27, 2009

Sportplock

Ikväll är det Champions League-final och imorgon är det stockholmsderby. Jag ska antagligen inte se någon av matcherna, för jag ska träna, men det betyder ju inte att jag inte är intresserad (bara att jag är mer intresserad av mig själv, haha).

Nej, TV på fotboll är helt enkelt mindre lockande än att springa, hoppa, slåss och sparka mig glad, men jag ser med geniun spänning fram emot att få veta resultaten. Imorgon håller jag på Bajen (herregud det är så självklart att jag inte borde ha sagt det) men kvällens match är lite svårare att ta ställning till. Barca eller Manchester? Manchester kanske… eller Barca…

I helgen är det också Superior Challenge på Fryshuset och Musse gjorde som vanligt ett utomordentligt radioframträdande på det temat igår. Om du råkar har rätt "insticksmodul" kan du lyssna på det inslaget genom att gå in på www.sr.se/metropol - Lyssna Igen - Klicka på 26:e maj och rulla ner till 17.00-17.30 samt fortsättningen 17.30-18.00 (tycker egentligen SRs webfunktioner är lite väl krånliga, men för Musse är det värt besväret, hoppa fram 22 minuter i det första klippet så slipper du en massa tjafs om Piratebayrättegången och EU och en del tråkig discomusik).


Med sig i studion har Musse Usama "Sami" Aziz och tillsammans gör de bra reklam för sporten och den stundande galan.

2 comments:

Malin said...

Jag tänker leta upp klippet! Allt för Musse.:Å Och sen tänker jag ut och härja imorgon, allt för Bajen!xD

Jonna said...

Hoppas du hittade det. Godnatt.