Wednesday, May 13, 2009

Grejsemojs

Igår råkade jag tydligen koka 12 portioner ris istället för fem, så dagens middagsuppdrag blev att använda så mycket som möjligt av det överblivna. Tyvärr fanns ingen färdigkokt potatis att tillgå, i så fall vet jag självklart vad jag skulle ha bjudit på, men det fick bli något annat. Plockade ihop lite smått och gott och nu står experimentet i ugnen (lite för tidigt kanske, men jag hade ju inget att göra, och ville hinna komma så långt som möjligt innan någon kom hem och la sig i XD).

Funderade länge på att ha dijonsenap i såsen, men tog slutligen det säkra kortet - chilisås (faktiskt godkänt av Hemlige Kocken).

Dagens råd: Titta på Kanal 5 klockan 20.00 ikväll.

Jag älskar Johnny och Mattias, men Roomservice visas alltid på bästa sändningstid, vilket indirekt betyder bästa träningstid så jag får aldrig möjlighet att titta på programmet, förutom vid just sådana här sällsynta tillfällen då jag råkar vara både ledig och alldeles halvt dödssjuk på samma gång. Så det är ingen tvekan om vilken kanal min TV ska stå på om lite mindre än fyra timmar, om jag bara kan hålla mig vaken så länge!

2 comments:

Malin said...

Du kunde ha gjort risotto! Jag gillar risotto.

Jonna said...

Jag är kung på risotto! Men jag kom på något nästan lika bra.