Saturday, January 10, 2009

Värt att nå bloggen iallafall.

Lördag hos Sofie, när lördagar hos Sofie infaller på en fredag då är det något konstigt. Eller så är det verkligen ett fenomen. Jag tror jag väljer att se det så. Det var iallafall fredag igår, och det var lördag hos Sofie.

Hur som helst, till de saker som inte hör till de vanliga lördagarna hos Sofie.

-Att vi, eller iallafall jag och Erik kom ner på trägårn. Det var länge sen. Sen ska det verkligen inte finnas tjocka italienare som ser ut som maffiamedlemmar som har konstiga partytrick för sig, eller jo, det är ganska annorlunda och underhållande.

I slutändan, klockan ganska tidigt ändå, utförde jag kvällens mission och såg till att Erik kom hem, inte svårt alls ska jag säga. Vi var hungriga, var för länge sen senaste middagen intogs... Och när familjen Magnusson inte har mackor hemma så får man improvisera I detta fall bestod det av köttfärssås och spagetti. 10 portioner färdig fryst köttfärssås och lika mycket okokt pasta, även denna fryst. Hur kokar man pasta när man inte har tillgång till varken spis eller vattenkokare? Svaret är enkelt: Micro. Allt går ju att göra i micro, både kola, gröt och ris, varför skulle inte pasta fungera?

Det går faktiskt. Om man har lite tålamod, vatten och plasttallrikar. Om man kan tänka sig att äta kanske lite okokt, för helt jämnt blir det inte. Två timmar senare sov både jag och Erik, i fåtöljen respektive golvet men då hade vi hunnit laga mat, sy fast en knapp, skratta åt hur konstig pasta kan bli och titta på Emil i Lönneberga. "Värt att nå bloggen iallafall." -Erik

2 comments:

Anonymous said...

Inget av det där var ju från lördagen hos sofie (mig), utan från trädgårn och hos erik. Lördagen hos sofie (mig) tar ju slut när man kommer utanför dörren. Eller? Jag menar, det är väl inte längre lördag hos sofie (mig) när man är på trädgården?!

Zäta said...

Lördag hos Sofie är ett fenomen, en känsla och en livsstil, den försvinner när man vill att den sak göra det=)