Thursday, December 18, 2008

Italian Stalion

Vi tar väl ett par inlägg till innan jag "rescenserar" teerna?

Det finns minst en film, en bok och en låt för alla känslor, sinnestillstånd eller andra situationer som någonsin uppstått eller någonsin kommer uppstå. Hittar man ingen har man letat på fel ställe eller missuppfattat sig själv. Igårkväll var första Rockyfilmen faktiskt exakt vad jag behövde. Jag visste det inte förrän den rullade igång men då slog det mig. Rakt på, hårt och brutalt med garden nere. Ingenting kunde ha varit mer perfekt! Jag älskar ju Rockyfilmerna men det var så länge sedan jag såg någon att jag hade glömt hur söt och och full av starka scener och repliker den faktiskt är.

Jag har ingen aning om vad den fick för rescensioner när den kom, eller vad den skulle få för rescensioner om den visades för första gången idag, men mig kommer den nog alltid kunna muntra upp även om jag är döende (vilket det känns som ibland)!

Tack för mat, te, glass, sällskap, film, sovplats och något annat att tänka på!

(glömt nåt?)

No comments: