Thursday, August 14, 2008

Vägen till den tolfte.

Den tolfte var helt och håller organiserat av Jonna, vilket i och för sig var meningen eftersom det var en överraskning till mig. Jag tror jag är dum som inte kopplade tidigare, fast det gjorde saken roligare så;) Allt var verkligen organiserat av Jonna, in i minsta detalj, förutom det som kunde gå att misstolka, när jag kom hem från Spanien hade hon packat alla diverse saker som jag kunde tänkas behöva, till och med Felix urväxta skor som jag adopterat hemma hos dem. Ingen tänker på skor, de lämnar man kvar med flit om man ändå tänker på dem. Sen hade hon ju inte behövt planera så mycket, för det blev ju inte så eftersom det inte blev någon resa till Stockholm på måndagkvällen.

Så medan Jonna jobbade på tisdagen fördrev jag tiden med att träna och sova lite för en gångs skull innan också hon begav sig till Norrtälje för att efter sms-köp-lista, inhandla saker som behövdes för middag. Jag hade också planerat lite men det slutade med att jag vandrade runt på Flygis i väntan på tiden.

Vi hann in på Elgiganten innan vi åkte till Jonnas brors lägenhet, resultatet av vår handling var en golvfläkt som present till ovannämnda bror. Maten var klar lika fort som pastan, sen att pastan var långsam p.g.a. det klara vattnet hör inte till saken. Sen glömde jag mitt busskort, så vi fick gå tillbaka heeela långa vägen och ta hissen långt bort. Sen var det något mer... Vi gick på fel tunnelbana, jag tror vi pratade för mycket, så vi fick vända. Vi väntade på "rätt" tunnelbana och ett antal tåg susade förbi, en snubbe tyckte vi skulle ringa 112 för att en person var lite för full, Jonna ringde 114 14. Sen kom vi till slut iväg med ett tåg som egentligen var "fel" och bytte på T-centralen och vi åkte nästan med Mamma, men det blev Anders istället. Vi åkte med den röda vagnen. Till slut letade vi oss iallafall fram till dit vi skulle.

(Nu ska jag träna, så själva resten får komma sen, jag är rastlös och har skrivit otroligt mycket för att vara det!)

No comments: