Monday, August 11, 2008

"Un vaso de agua y un beso"

Hängmattan var mitt hem^^

Jag är hemma från Spanien. Känns jättekonstigt, inte att vara hemma egentligen. Jag är konstig. Jag tänker fortfarande på engelska, men det borde försvinna snart.

Jag är extremt virrig, om jag misstolkar "okej, nu är väll du pepparkaka?" som att jag är vimsig, inte brun, och tycker att det är roligt för att jag inte har hört det uttrycket förrut. Då är man snurrig.
Paella, tortilla och kyckling är vad jag har levt på. Mest tortilla. Och något chokladsåsaktigt
som ständig eftersätt, eller frukost ( =/ ) i olika versioner. Batidos (jätteonödigt att inte använda det engelska ordet för milkshake!) i olika versioner på ett ställe som jag för tillfället inte kan minns namnet på. Det är även där som man får "Un baso de agua y un beso" eller två=p Det var vårt datingställe udner veckan, för där fanns en väldigt rolig Javí (som för övrigt alla hette).
Det fanns: café-Javí, Bror Javí, en Javí som jag aldrig pratade med för han sa ingenting, jätte-jätte-jättebruna Javí och Javí/Bambi (ja han kallades för BambiXD) Om jag kom ihåg alla nu då;)

Vad-jag-har-gjort-lista:
  • Jag var jättedålig på att ta bilder.
  • Det blev inget Valencia och akvarium=(
  • Hittade en bok till Jonna som utlovat.
  • Måste på något sätt ge Simon hans minneskort.
  • Ordet Disco får mig att tänka på lågstadiediscona som man hade.
  • Jag har tittat på nya säsongen av Simpsons, på spanska.
  • Fått en repa i min mobil.
  • Träffat massa roligt folk som inte kan engelska, trots tio år av engelskalektioner.
  • Förstått att anledningen till siestan inte är att de tär för varmt, utan att det äter för mycket till lunch.
  • Somnat på natten, trots att det har varit 30 grader.
  • Lärt mig att "Unga i Spanien dricker inte alls så här mycket varje helg, bara varje helg under sommaren, som varar ett 3-6 månader."
  • Fått den första födelsedagspresenten^^
Jag luktar Spanien. Jag vet inte vad jag tycker om det, men så är det.

No comments: