Friday, March 15, 2013

D



Allt går verkligen fort nuförtiden, snart kan inte ens den morgonpiggaste stiga upp med solen längre. Jag är kluven till våren, så den får gärna skynda förbi. Dessutom skulle det ju vara större vits med allt detta solskenväder om solstrålens vinkel vore tillräcklig för att vi ska kunna tillverka D-vitamin, nu i början på våren brukar jag alltid råka bränna mig några gånger, vilket såklart alltid är onödigt, men ännu mer om jag inte kan få lite nyttigheter som plåster på såren.

Uterserveringarna vågar sig så smått på att öppna den här helgen, jag tycker det är för tidigt som vanligt. Jag är gärna utomhus om det är fint väder, men jag förstår inte tjusningen med att sitta och frysa på kalla plaststolar med filt och försöka låtsas att det är lika trevligt som på sommaren. Sitter hellre på en stubbe eller sten i skogen då, där klädkoden är lite mer passande för temperaturen.


4 comments:

Zäta said...

vilken vinkel måste solen upp över?

Jonna said...

45ish, om det inte kommit några nya rön.

Zäta said...

och det är ish i månad?

Jonna said...

Maj på de här breddgraderna. Kanske mitten på april, ska hålla koll under våren.