Monday, March 25, 2013

Ännu en helg har flugit förbi. Malin var här och gav fredagkvällen lite mening för en gångs skull, vilket gjorde att jag bara behövde lämna trygga Sjöstaden vid ett enda tillfälle. När man gör något obehagligt kan man lika gärna göra det ordentligt, så utflykten gick till Mordor (aka Solna). Väl där kändes det  faktiskt ganska värt mödan. Basket är en trevlig idrott, har det gått upp för mig lite för sent i livet. Kusinens lag vann med nästan 40 poäng och jag hade ett bra snack på läktaren med mostern och "morbrorn" som jag träffar lite för sällan.

Någonstans på vägen mellan tågstationen och Vasalundshallen träffade jag på ett gäng överförfriskade unga män.
- Är du på väg hem? sluddrade den vingligaste av dem, jag tror faktiskt att han försökte låta lite snäll/charmig. Jag hade nog inte tänkte svara hur som helst, men hans kompisar gjorde det ändå åt mig:
- SKÄRP DIG! Ser hon ut att bo i Solna eller!?

Så. Det var det mest uppseendeväckande som hände mig den här helgen. Vinsten i basketmatchen innebar säkrad kvalplats, om jag förstod premisserna rätt, så kan hända att jag måste åka till den där hemska platsen fler gånger under våren. Hua ;)

No comments: