Wednesday, March 6, 2013

Brainstorma med mig

Jag har pratat med en rådgivare angående att eventuellt starta eget företag. Mötet kändes, precis som övrig tid jag lägger på att tänka på frågan, väldigt mycket fram och tillbaka. Ena stunden helt hopplöst, nästa stund: Klart det kommer att gå!

Rådgivaren tyckte att jag borde ha en hemsida med mycket aktivitet och försöka få den att synas. Men hemsidor kostar pengar, jag har ingen aning om hur man bygger en hemsida, så det skulle också kosta pengar att få hjälp med och vad ska jag ens skriva på en hemsida innan jag riktigt vet vad min affärsplan är? En lite mer proffesionellt inriktad blogg är såklart ett alternativ. Jag konstaterar 2 saker: 1. Domänen/namnet på den här bloggen kunde ha varit passande 2. Den är för personlig och därmed inte lämplig för ändamålet.

Så jag har lagt alldeles för mycket av min tid idag på att sitta och söka på lediga domäner, och varje nytt försök blir lite sämre/mer långsökt än det förra. JAG BEHÖVER HJÄLP!

No comments: