Monday, March 22, 2010

Lite nytt och lite gammalt

Något lockade fram nostalgikern i mig. Antagligen något slags försvarsmekanism för att slippa tänka på att ingen vilar idag utom jag. Jag hade helt glömt bort Knut. Antagligen också en försvarsmekanism:

http://brevladan.blogspot.com/2008/05/borttappad.html

(Och förresten, vet ni vad, Hammarby vann SM-guld igår, jag har hört sporten i P3 tre gånger idag och jag ryser varje gång).

Jag minns när jag var liten och visste vem jag var dagarna gick långsamt tiden räckte till vännerna var nära verkligheten strax intill nu spiller jag bort tiden med plågsam nostalgi jag går omkring i hjulet aldrig blir jag fri och ingen vet att jag väntar och vet att jag finns till och ingen vet att jag längtar och ingen vet vad jag vill och jag har hört en saga om en annan värld där människan ger värme åt alla runtomkring. Där alla som du möter betyder någonting.

(Skitjobbigt att läsa när man skriver det sådär, men vem bryr sig någonsin om att läsa ordentligt när någon kopierar in en halv låttext i ett blogginlägg?)





4 comments:

Zäta said...

Jag hade typ glömt bort helt hur brevlådan ser ut, det är nästan lite hemsk, tror ändå det är över 200 inlägg som jag skrivit... Men ser du hur korta mina flätor är på bilden?;) Jag har flätor idag med, trots att det inte är fredag...

Jonna said...

Jag ser... att du har flätor... men om de är långa eller korta beror ju på vad man jämför med och ska jag vara ärlig känner jag inte riktigt att jag har koll på hur långa flätor du kan tänkas ha just nu... :P

Zäta said...

Nää, det är iofs sant. Du får inbilla dig att de är längre iallafall. Jag ska komma upp och hälsa på, måste bara bestämma mig...

Jonna said...

Det är lugnt. Nu har ni ju kvalet och allt och sen är det nästan sommar.