Tuesday, March 30, 2010

Bonusfredag

Ett par ägg, en skvätt mjölk, en lite nedstämd citron och en skrumpen gurksnutt. Det är vad jag inte lyckades "rädda" innan jag far. Hoppas de kommer till användning medan jag är borta. Annars har kanske ett spännande mikroklimat börjat spira i kylen när jag är tillbaka?

Men så min stackars lilla surdeg då. Hur ska den klara sig utan min omsorg!? Jag har matat den lite extra idag och pratat med den, lovat att vi ska baka så fort jag kommer tillbaka. Inte sjungit och dansat dock, det är bara blått majsmjöl som är så kräset ;) (men det är en annan historia, som jag kan ta en annan gång).

Nu ska jag gå, det är alldeles för tidigt men solen skiner och jag tänker gå ändå, så fort jag bestämt vilken jacka jag ska ha på mig och om jag ska ta med mig Moby eller inte. Sedan är det alldeles säkert något mer jag har glömt, men biljettkortet ligger i fickancheck och extratandborste har jag hos morfarcheck.

iPoden är laddadcheck och flätorna är på platscheck.

06:20:49

No comments: