Saturday, March 27, 2010

Har glömt att dela med mig av det fantastiska tipset jag fick på träningen igår.

På fredagar är det alltid superfamiljär stämning på klubben, då är hela den lilla familjen där. Ute i kapprummet möts man av världens lugnaste mjukaste faltcoated retriever med de snällaste ögon man kan tänka sig och självklart är barnen med också. Två stycken, en liten spädis som vaggar så nöjt i sin bilstol i ett hörn medan mamma och pappa svettas och en liten tuff kille på 6 år som väldigt tydligt förklarade för mig vad som är så bra med tacos. Det var dock inte det som var det banbrytande tipset, utan det kom faktiskt från barnens mamma medan jag omsorgsfullt satt och tejpade min fot.

Så mitt tips, och inte bara dagens utan ett "varjedagtips", är att alltid stå på ett ben när man borstar tänderna! Det stärker fotlederna utan att man behöver avsätta speciell träningstid för det på gymmet, som kan kännas lite töntigt. Sen vet jag inte hur mycket det hjälper/behövs för de icke-vrickade fötter. Men det kan ju inte skada iallafall. Så sätt en post-it på badrumsspegeln där det står "STÅ PÅ ETT BEN". Så du får in rutinen. Kan ge något att prata om också.

No comments: