Monday, November 11, 2013

Silonsalva

Det lilla krullet har liksom lyckats skrapa upp nosen i något av sina lite för intensiva sökarbeten. Efter att bara ha försökt vänta ut det ett par dagar, utan tillfredställande resultat, testar jag nu en ny approach och har lagt på lite av en av mina mirakelsalvor (silon). Jag antar att de där såret sved/kliade litegrann innan så hon råkade hela tiden skrapa upp det igen med tassen eller genom att stryka nosen mot saker. Det har hon slutet med nu, istället sitter hon som ett fån och stirrar i kors för att försöka avgöra vad det är för nåt kladd längst ut på nosen. I korta intensiva perioder försöker hon attackslicka, men når inte fram med tungan. Hur jag än försöker så har jag inte lyckats ta kort på någon slick-attack, för varje gång jag lyfter fram kameran eller mobilen så slutar hon och stirrar istället på mig med vädjande/korkad blick.




Och då skrattar jag såklart bara varmt åt henne och kliar henne lite bakom örat.

Grejen är också att hon verkligen KAN nå att slicka sig där, jag har sett henne göra det massor med gånger, men nu när hon liksom "siktar" så verkar det tydligen helt omöjligt. Dumma hund.

No comments: