Wednesday, November 27, 2013

Den här dagen började på tok för tidigt (typ mitt i natten) med oro över att Gissa verkar ha blivit sjuk, att jag inte hittade papprena jag behövde för att jobba, diverse teknikstrul och huvudvärk. En sån där dag som man bara tar sig igenom, varken mer eller mindre.

Men någonstans hände någonting.

Jag förstår inte ens att det är samma dag längre.

Att så många bra saker kan hända på en dag.

- Gott bröd till frukost.
- Gissa blev frisk igen.
- Långt och givande samtal med en av mina nyaste kompisar.
- Jobbat med roliga viktiga saker. Fick bra flow.
- Lunchpromenad med extra guldkant pga sällskap av Beda. Idag fick de apportera, båda två. Beda agerade störning i Gissas stadgeträning, mycket buskast med tjo och tjim och stöd från mig, svårt för krulltotten som är van att få all min uppmärksamhet. Men lyckades! Och som "belöning" fick hon såklart jobba själv. Duva stod på schemat idag, och det gick så bra, så bra.
- Köpt nya skor.
- Träffat trevligt folk.
- Tittat på fina tavlor.
- PRATAT MED PEDER LAMM (hade lite svårt att lyssna på vad han sa eftersom det bara rullade repliker från "Kampsportens historia" i min hjärna hela tiden).
- Gjort planer för framtiden.
- Avrundar kvällen så som jag gör det bäst, i lagom god tid med en kopp te i tyst och mörk lägenhet, lite ont i fötterna men ett leende på läpparna och sms i versaler om hur bra denna dag har varit.
- Får inbjudan till familjefika på söndag av en granne, som jag egentligen inte känner så väl, men det gör bara saken ännu finare.
-Går och lägger mig tidigt. Det finns egentligen gott om tid, men jag och Gissa struntar ändå i kvällens planerade löprunda. Tävlar istället med varandra om vem som kan somna fortast. Ingen kan se vem som vinner eftersom båda slocknar direkt.

J

No comments: