Thursday, February 14, 2013

MÅLET

Det tog 22 dagar från att jag kunde noll chins tills att jag klarade min första. Visserligen med handflatorna mot mig, vilket är lättare än omvänt, men någonting måste det ju vara värt!? Jag har ändå tränat rätt hårt för det här dessa tre veckor, ökat vikterna rätt rejält i latsdrag och andra ryggövningar (slarvat lite med armarna kanske, det börjar märkas att de ligger efter), kört negativa och assisterade chins och haft förbannad träningsvärk typ 6 av 7 dagar.

Anatomy

Nu är frågan om steget mellan en och två chins/pull-ups är större eller mindre än det mellan noll och ett? Och hur många repetitioner måste jag klara med supinerat grepp innan jag klarar en strikt repetition med pronerat grepp? Det återstår att se! Hoppas jag får anledning att återkomma i ärendet inom en överskådlig framtid.

Överkurs: hur brett får jag hålla för att det ska räknas som strikt/godkänt? Eftersom armar antagligen är min begränsning, borde det väl bli lättare ju bredare fattning, men jag vill inte fuska!

No comments: