Sunday, February 10, 2013

HAMMARBYHUNDAR?

Jag har haft en tendens att bara störa mig på andra hundägare här i Sjöstan. Men jag visste ju att det omöjligt kunde vara så att alla var idioter. Så jag letade med ljus och lykta, finns det inga träningsgrupper i närheten? Jag sökte på nätet och pratade om det med de få hundägare jag faktiskt pratar med. Inget sånt fanns det, dock ett stort intresse. Det är väl en vanlig situation visserligen, lätt att hänga på något som redan fungerar, men lite ont om tid och engagemang för att starta upp det hela.

Men så mötte jag Amanda på en promenad. Amanda har en lite Cavalier, men vi verkar dela precis samma värderingar när det gäller hunderiet. Och vips var någonting i rullning, vi skrev ett inlägg tillsammans på ett forum. Tionde februari klockan tolv. Det var lite pirrigt att vänta på respons, skulle det bara bli vi två? Men så började det trilla in, fler än jag ens hade velat hoppas på.

Amanda råkar dessutom vara webbredaktör (ish?) på en ganska välbesökt hemsida, hon och hennes sambo är verkligen drivande människor, så det hela växte till något ännu större. Jag började bli nervös över att behöva "hålla" i det. Men så fick jag ett sms om att Amanda fixat så en riktig hundkunnig person ska komma och dra igång träffen med lite tips kring vardagslydnaden, bra startpunkt för kommande träffar (för vi hoppas att det blir flera).

Hej och hå, nu drar vi dit!

No comments: