Wednesday, January 23, 2013

Första steget närmare mitt mål idag. Efter att jag kört igenom benen på gymmet så avrundade jag med tre set excentriska chins (alltså, hoppade upp, höll kvar några sekunder med hakan ovanför stången, sen så långsamt som möjligt ner). Orkade 7 repetitioner första setet, 4 reps andra setet, 2 reps sista setet.

Jävlar vad svag jag är!

Så vad är det här för mål jag svammlar om? Jodå, bestämde igår att jag behövde ge mig själv lite medgång och hittade på ett "nonsens-mål" för den närmsta framtiden, något som är tillräckligt enkelt för att kännas nåbart, men tillräckligt svårt för att jag ska kunna känna mig stolt när jag klarar det. Jag kan i dagsläget inte göra en enda chin, men mitt mål är att klara 3 i augusti. Planen för hur jag ska ta mig dit är lite under uppbyggnad, men negativa/excentriska chins var förvånansvärt jobbigt, och känns därför som ett bra inslag.

No comments: