Thursday, May 10, 2012

Som en person som kanske borde vara en ambassadör för idrotten, skulle vissa kunna påstå att det är dåligt att jag inte sett en enda av Sveriges (eller någon annans) match under pågående ishockey-vm? Men faktum är att, nej. Jag sover hellre, eller tittar på något annat.

För, jag säger det här varje år, och det börjar bli väldigt tröttsamt:
1) viktig hockey ska inte spelas i maj,
2) VM borde inte spelas varje år

och dessutom, alla resultat hittills är så fruktansvärt förutsägbara att det verkligen inte känns som om jag missar något. Som igår tillexempel: Slovakien-Kazakstan, 4-2, otippat? Norge-Italien 6-2, otippat? Kanada-Schweiz 3-2, otippat? Sverige-Tyskland, 5-2, otippat? Svar, nej!

På fredag spelar Tre Kronor mot Ryssland, det kanske skulle kunna vara en match att titta på, i brist på bra fotboll menar jag? (Syrianska-GAIS/BP-Trelleborg). Vi får se.

No comments: