Tuesday, May 8, 2012

6 veckor alltså. Tills jag får börja ta hand om min nya lilla lurviga raring. Jag har ju egentligen bestämt namn, men eftersom hon också ska ha ett namn på sin "riktiga" kullbokstav, så hamnar tankarna ändå där lite då och då. Det är inte som om jag har idétorka, jag skulle kunna döpa alla syskonen, flera gånger om (baserat på att det ska passa ihop med kennelnamnet och/eller vad tidigare valpar har fått heta). Men min egen, det är som svårare på något sätt.

Kabaret
Kadett
Kaffe
Kaka (ev. för den fotbollsintresserade Kaká)
Kemi
Kim
Kitsch
Kaliber
Kenta (såklart)
Klick/Klicka
Kalla (uttalat antingen som i "kyliga" eller som i Charlotte)
Kamrat
Kanon
Kate
Kelly
Karmen
Kappa (grekisk bokstav/klädmärke)
Kill
Kornelis/Kornelia
Karneval
Karusell
Knight
Kasanova
Kashmir
Kasper
Kir (!)
Karma
Key/Kii
Kaos
King
Kex
Karisma
Kleo
Kavat
Kato
Kebnekaise (tilltal: Keb)
Kattla
Kid

min personliga favorit är annars Kash, men precis som med flera av de andra namnen i listan ovan skulle det då hellre passa på en liten pojke. Ju mer jag tänker på det, desto mer fastnar jag också för Kir, men det håller ju inte, för det är svårt att ropa, och kanske lite för "skämtsamt"? Några av namnen skulle jag inte ha något emot att ha som officiellt namn (tex Kavat), "på pappret", men vad har det överhuvudtaget för betydelse egentligen, om jag ändå inte tänker kalla henne någonting som ens är i närheten?

Gaaah!!?

2 comments:

Matte said...

Det finns säkert fler bra namn på K!!!
Men min Top 3 lista är: Kalla, Kaka, och Kelly, unan speciell ordning. De är lätta att ropa, om det behövs. Men du får väl vänta och se HUR hon ser ut att HETA!!!
Du väljer nog rätt ändå till sist!!
Mvh. Fadern

Jonna said...

Jo, men pappa, hon kommer mest troligt inte ens heta något på K. Det är mest för att det är kul att spåna som jag har gjort den här listan. Många skulle jag aldrig i mitt liv kunna tänka mig :) Jag har ju typ redan bestämt namn för länge sen, så jag hoppas det ser ut att passa sen då! Ses om lite mer än en vecka!!