Monday, August 11, 2014

Filmer som jag har sett de senaste 7 dagarna (inklusive idag):


  • The Imposter (dokumentär)
  • Frank (på bio, visas av outgrundlig anledning endast på en biograf i hela Stockholm. Lyckligtvis min favoritbiograf Victoria, men förtjänar mer uppmärksamhet!)
  • Searching for Sugarman (bra, även andra gången man ser den, kanske tillochmed bättre)
  • The Man From Earth (tappar lite pga religiös vinkling, men i grunden en mycket trevlig idé och fantastiskt att en film kan bli så pass underhållande trots sådan enkelhet)
  • Frequently Asked Questions about time travel (gav inte riktigt vad titeln utger den för att vara, men sevärd! Särskilt om man som jag just har insett att tidsresor är ett bra tema för film)
  • Hell (apokalyptisk film på tyska)
  • The Congress (hallucinogen/knäpp, i positiv bemärkelse)
  • Paul (gullig historia om en liten alien, feel-good för oss om gillar sånt)
  • Undefeated (dokumentär om amerikanske fotboll, bra oavsett hur många gånger man sett den tidigare (minst fyra), enda filmen på denna lista som fick mig att gråta. Nu är ju liksom den tiden på året då man äntligen kan börja se om alla sina favoritfilmer om amerikansk fotboll)
  • Mig äger ingen (vill inte göra mig osams med någon men, fattade inte riktigt. Ändå en positiv upplevelse att se den, pga inramades av en fulländad filmkväll (hyrd film, lösgodis, en kusin och en kompis, min soffa)
  • August: Osage County (är så glad att jag äntligen kom mig för att se den här nu, lyckades inte få till det när den gick på bio, men den var precis så bra som jag tycker man ska förvänta sig av skådespelarelit av denna kaliber).


Utan någon som helst inbördes ordning.

Om jag ser en enda till film nu så tror jag att jag kanske helt enkelt kommer att implodera eller få en psykos.

No comments: