Saturday, December 21, 2013

Jag är i Kalix och halva min "semester" har gått. Det har gått bra att släppa jobbet och göra ingenting. Är inte stressad ännu, över att det snart är dags att bege mig tillbaka till jobbet. Det ska bara bli trevligt att jobba mellandagarna, förhoppningsvis lite luft, glest med både patienter och kollegor, möjlighet att landa innan verkligheten drar igång igen, för en gångs skull inte jobba över.

Däremot känns det lite svindlande och hektiskt när jag råkar tänka på nästa eventuella möjlighet till ledighet (mer än 2 dagar). Sensommaren 2014, i bästa fall? Då får jag den där känslan av att jag borde göra mer av detta jullov, utnyttja det till något annat än att bara sova ikapp, fast det ju ändå är det enda jag sett fram emot att få göra de senaste 8 månaderna.

No comments: