Tuesday, November 22, 2011

November fucking Rain

Hur okänsligt det nu än kan verka, så var det baaara glada miner på isen idag. Och kommer så vara imorgon med, om jag får lov att göra en kvalificerad gissning, och det är ju min blogg, så jag gissar hur kvalificerat jag vill, minsann!

Peppet (som nu faktiskt till vårt försvar också berodde på att vi helt enkelt är så himla peppiga ända ifrån grunden, och att det var en bra träning oavsett vem som höll i den, och för min egen skull kanske också för att jag lyckades sätta min kanske första straff N Å G O N S I N) höll tillochmed i sig hela den tråkiga vägen hem, trots det otroligt deppiga faktum att jag kunde cykla 6 kilometer UTAN VANTAR - I NOVEMBER!

Synd att man ska behöva duscha nu, det förstör som alltid stämningen litegrann ;)

3 comments:

Mamma said...

Det ska ju vara tre höststormar innan vintern kommer ...och nu ser det ut att bli lite stormigt...;)

Jonna said...

Är det så? Något slags bondepraktika?

Alltså, lite... det är nog en underdrift. Det är visserligen alltid mer eller mindre kraftig blåst i den här stan... men igår! Jag stod stilla med cykeln i NEDFÖRSBACKARNA om jag inte trampade på, för att det var sån motvind (sen hade vinden såklart vänt tills jag skulle hem, så jag hade både lutning och blåst emot mig).

Mamma said...

Men då är ni en storm närmare vintern =)