Sunday, November 8, 2009

Jag fattar inte operant betingning. Så varsågod alla som pluggar till ett prov eller en tenta i psykologi och googlar på den frasen. Välkomna hit, jag kommer inte kunna lära er ett skit.

Och eftersom jag har minst 160 sidor kvar att lära mig. Och jag i snitt läser 4 sidor per effektiv timme... så är jag körd.

Men dopkalaset blev så himla lyckat och det har (faktiskt, med lite perspektiv på saken) varit jävligt kul att förberede, ställa iordning, planera, fixa, baka, bära, städa, sena nätter, tidiga morgnar, så det är värt all studietid jag försakat. Det är värt alla omtentor jag någonsin kommer behöva göra och misslyckas på.

Min ytterst subjektiva men allmängiltiga åsikt är att alla hade trevligt och att Liam satte standarden ganska högt för efterföljande dop både i den här församlingen och i alla gästernas utomstående bekantskapskretsar.

Nu ska jag sluta skryta. Men bara för att jag inte har tid. Vi är värda att få vara stolta och ta åt oss av berömet för vi har världens bästa lilla kille och gjorde ett skitbra jobb som kunde ha kostat över 20.000 att catera (kejtra? :P hata stavningsdilemman på svengelska ord).

Så tack och cred till alla medverkande, stort som litet. Många bäckar små... Varje detalj var viktigt, såväl gäster som spontaninhoppare i kökstjänst.

(Allt detta från mig, och jag är bara faster, föreställ er vad mamma, pappa och Liam känner och sug åt er).

Nu ska jag fortsätta lyssna igenom hela Oasis diskografi och skriva "fusklappar" i min snart färdiga alldeles egna hemmagjorda (av min mamma) Pippi-/Alfredtröja.

Love,

3 comments:

Malin said...

Jag tycker verkligen att ni ska ta åt er av berömmen och vara stolta!!;D Jag hade det trevligt, det var ganska kul att bli påkommen.;p Jag borde ha minglat lite mer... om vissa inte verkade vara så läskiga.;)

Jonna said...

Följ med på julbord den 12:e december :P då har de sett dig en gång förut och tror att ni redan är bästisar. Då är de inte lika läskiga. Undvik känsliga samtalsämnen.

Visste du att en genomsnittlig nysning når typ 15 meter?

Malin said...

Ja, det kanske jag borde göra!;D Det vore nice.;D Nej, det visste jag inte och jag antar att det är det som man inte ska prata om?;p