Sunday, October 26, 2008

Tottedagbok 26 oktober

Totte verkade ovanligt stingslig och bitsk i morse när jag eskorterade honom ut till "hagen". Jag tror att han hade glömt bort att ställa om tiden i natt och var sur över att han missade soluppgången, alternativt att han insåg vilken fuktig och äcklig dag det skulle bli. Så förutom när husmor la en extra plywoodskiva ovanpå hagen för att han skulle ha mer torr yta att skutta på om det började regna har alla mest försökt låta honom vara ifred, men jag ska väl göra ett försök att blidka honom lite senare när jag tar in honom eller när jag kommer hem från träningen.

En gurkbit och lite mys borde göra honom på bättre humör. Dessutom har han fått en bandyboll att leka med, först var jag lite rädd att han skulle tro att det är en konstig morot, men det visade sig att han inte bryr sig ett dugg om den trots den aptitliga färgen. Även om just det här försöket inte lyckades så håller jag fast vid att kaniner också vill ha leksaker, precis som katter och hundar, och när jag googlade hittade jag det här: Leksaker för kaniner

No comments: