Monday, October 20, 2008

El Choco

Det finns alldeles för mycket böcker jag vill läsa så just nu känner jag mig extremt otålig för att jag inte håller på med en enda medan tiden bara går! Det gick inte att titta på videoklipp på datorn så jag bäddade två sängar till och startade en tvättmaskin men sen kom jag mig inte för något annat än att trampa av och an i rummet. Plötsligt insåg jag att El Choco, som jag köpte för länge sen och verkligen såg fram emot att ha tid att läsa, bara stått där i bokhyllan sedan dess. Så jag tog ut den, bläddrade lite fram och tillbaka, läste ett par rader på baksidan och ögnade igenom förordet... och den verkar ju lika brutalt bra som när jag såg den första gången. Men det känns inte alls som en sån bok som jag är sugen på att läsa just nu. Den var ju planerad någon gång under min Snabba Cash/Svensk Maffia/Aldrig Fucka Upp/Iskallt och Stenhårt-period.

Jag får nog sluta vara så petig. Den duger nog tills jag hinner göra plats för, beställa och köpa några av böckerna på min hittills typ två år långa att-läsa-lista.

No comments: