Friday, October 10, 2008

3 månader

Idag är det precis tre månader kvar tills jag och Madde åker till Torrevieja. Fram tills nu har jag undanbett folk att påminna mig om att jag åker snart men nu känns det som om jag vips kommer vara där om jag inte börjar påminna mig själv.

Och det vore inte bra om de här tre månaderna flög förbi för snabbt, för det är en hel del som ska hinnas med.

Minst 74 timmar i badhusets källare, och ungefär lika många på is (?), lite jobb och ett par löningar, en hel massa böcker och filmer, ett norrlandsbesök (!), ett fotbollsderby, uppfräschning av spanskan, en kryssning, All-Style Open (?), Benji, sushi, jul, födelsedagar och nyår, terapi (?)... Sen däremellan kommer jag nog inte kunna låta bli att göra lite research på Torrevieja. Jag vet ju redan att det är tio gånger större än Norrtälje. Men det kanske inte är någon bedrift direkt :P

Det kommer nog flyta runt någons slags lista i mitt huvud också. En lista över folk jag vill träffa och göra något kul med innan jag åker. Jag vet att det finns folk på den listan som det var mer än tre månader sedan jag såg, så ur den aspekten är tre månader ganska lite, och jag borde börja snarast för att hinna med så många som möjligt.

Vill ni försäkra er på att ni har en plats på listan kan ni ju göra er till känna, eller ännu hellre boka in en dag med mig. Lätt att glömma någon annars. Jag skojar inte. Säga hejdå prioriteras lååångt ner bland sakerna jag vill göra med min sista tid i Sverige.

Nedräkningar kan vara kul. T - 92 dagar.

Resan och förberedelserna kanske skulle förtjänar en egen blogg eller annan slags internetsida. Hm, det läggs till punkter att överlägga med min blivande sambo.

No comments: