Tuesday, October 14, 2008

T- 88 dagar

Idag har jag mailat min gamla Comeniusvärd, fantastiska Lourdes, och berättat att jag och Madde flyttar till Spanien i januari. Vi har bara haft sporadisk kontakt men den här gången hoppas jag verkligen hon svarar så vi kan trappa upp frekvensen lite resten av tiden innan avfärd. Torrevieja ska tydligen inte ligga längre än bekvämt bussavstånd från Cartagena, så hon eller någon hon känner kanske vet någon som kan ta hand om oss när vi kommer dit alldeles vilsna :P

Och om vi börjar svälta ihjäl kan vi alltid försöka planka på lämplig autobús och hoppas på att hennes mamma är generös med sin oslagbara matlagning. Jag betvivlar starkt motsatsen!

Sen, helt off-topic, så vill jag bara berätta att jag och min mamma impulsköpte hjortronte från norrbotten ikväll. Jag vet att jag kommer bli besviken på smaken, men det är tanken som räknas! Så nu blir det lite kvällsfika.

No comments: