Saturday, October 11, 2008

Dagens Zorro - II

Here we go again =) Jag hoppas ingen ledsnat redan!

* * *

Följande citat fastnade jag för eftersom jag var tvungen att fnissa lite åt det bisarra i att säga något sånt till någon man inte träffat på tre år och egentligen inte kände då heller, bara sådär:

"Hans tvivel skingrades på kvällen för festen, när han i facklornas sken och vid ljudet från orkestern såg en bländande ung kvinna komma, klädd och friserad efter europeiskt mode, och strax kände igen de där ögonen med färg som bränt socker. Hon upptäckte också honom i mängden, kom fram utan att tveka och ställde sig framför honom med det allra allvarligaste uttryck i ansiktet. Kaptenen, med hjärtat nära att sprängas i stycken, ville räcka fram handen för att bjuda upp henne till dans, men istället frågade han stammande om hon ville gifta sig med honom."


Ähm jaa, för det är ju ungefär samma sak. Dansa, gifta sig? Gifta sig, dansa? Well, det ena utesluter inte nödvändigtvis det andra. Nu kör vi...?!

* * *

"Det var Anas idé att bada med delfinerna, heliga djur som simmar i cirklar för att hålla världen trygg och säker. De ädla djuren visste att de bägge kvinnorna var havande och strök tätt förbi dem med sina stora, sammetsmjuka kroppar för att ge dem kraft och mod i födelsens stund."


Det är något visst med delfiner som gör att de blir föremål för alla möjliga slags fascinerande teorier. Läs Liftarens Guide till Galaxen för ett exempel, själv påminde det här mig också om en bussresa till Norrtälje någon gång för ett tag sedan. Bilden har jag stulit av Hanna, utan att fråga om lov. Men jag hoppas det är okej (A)

* * *

- Jag begriper inte varför vi ska försöka lära oss saker som vi inte kommer ha användning av, klagade Diego en dag då han hade fått traggla samma latinläxa i timmar.

Övriga kommentarer är totalt överflödiga i detta fall!

No comments: