Wednesday, June 18, 2008

Städning

När vi kom ner till träningen igår snubblade vi över ett gäng skurborstar och möttes av följande budskap fasttejpat på dammsugaren:

Kära klubbmedlemmar,
innan ni tränar idag ska
ni städa hela lokalen!

Uffe

Nåja, inget tajfs. De som var ombytta började dammsuga eller sopa medan de andra bytte om och fyllde på vatten i skurhinkarna. Allt som allt tog det ungefär 12,3 minuter så det var ju faktiskt ingenting att gnälla över.

Själva träningen då: Jag blir bara sämre och sämre på att hoppa hopprep. Vad hände med mina visioner om att tjuvträna hemma varje dag? XD

Sedan körde jag och Anna sex ronder mits var. De sista ronderna var sega som fan, men känner faktiskt ingenting idag, trots att jag inte stretchade ^^ Har jag inte alltid sagt att stretching är överskattat?

Först höll jag iallafall mits åt henne tre ronder med en minuts vila mellan, sedan bytte vi, så det blev ungefär som att köra en match var. Lite vatten, vila och feedback på det och sedan samma upplägg en gång till, men den här gången kom vi på att vi kunde ha magplatta och träna push-kicks också. Fastnade för en enkel sparkkombination: push med ena benet, ställer ner det en bit fram och sparkar roundhouse med det andra direkt.

Blir nog lite teknik på säck när jag kommer in från joggingen med Felix och Tor om en stund för jag måste träna på att hålla in armbågarna när jag slår.

Jonna

No comments: