Sunday, June 8, 2008

Någon hemma?

Jag tycker om att bli överraskad, speciellt om det rär ganska otippat. Så när jag imorse, sittandes på en full och mycket varm buss alldeles för tidigt med tanke på hur trött jag var, så blev jag mycket glad när följande syn mötte mig när jag åkte förbi Rösa trafikplats.


Kul! Vem orkar släpa dit en dörr som kommer från ett hyreshus? Närmsta är i Norrtälje, varför ens lägga ner energin? Kanske föra tt göra mig på bättre humör^^ Om så är fallet, eller vad nu orsaken var, så tycker jag om denna K. Rabenius eller dennes (o)vän som ställde din dörren.



Jag var ju på väg in till jobbet när jag såg dörren, och kunde inte precis bara hoppa av bussen eftersom det är ett antal kilometer till nästa hållplats och då om jag gjorde det skulle jag komma försent till jobbet. Så jag beslutade mig för att åka dit efter jobbet, bara för att få ta lite bilder. Så efter lite diverse bussbyten så kom jag fram, och vilken lycka när jag såg att den fortfarande stod kvar!



En annan rolig detalj är att på "insidan" av dörren satt denna lapp, och jag småskrattar lite för mig själv när jag inser att det är en (mycket?) glömsk person som bott innanför denna dörr.



Om dörren ska klassas som borttappad tvivlar jag på, men den kändes ändå saknad så därför får den tillhöra kategorin borttappat.


Och för er som alltid undrat hur en ringklocka ser ut innanför "skalet":



Bara för att visa hur varmt det har varit bakom denna dörr så visar jag den här bilden på en till viss del smält(!) coca-colalock

No comments: